In het verleden verdwenen al andere lokale bankfilialen. Het gemeentebestuur is dan ook ontzet dat er opnieuw een filiaal van een grootbank verdwijnt in onze gemeente. Deze sluiting treft onze inwoners die minder mobiel of minder digitaal vaardig zijn. Zij moeten voor hun bankzaken uitwijken naar andere kantoren buiten onze gemeente. Bovendien wordt het voor al onze inwoners moeilijker om in de buurt cash geld af te halen. Het gemeentebestuur heeft die bezorgdheden ook via een brief overgemaakt aan BNP Parisbas Fortis.
Verhuizing bestaand CASH-punt
Het gemeentebestuur is al langer in gesprek met Batopin, het consortium van enkele grootbanken dat verantwoordelijk is voor de zogenaamde CASH-punten. We vragen al een tijd om een betere toegankelijkheid van het bestaande CASH-punt in het centrum. Het gemeentebestuur is nooit voorstander geweest van de huidige locatie omwille van de beperkte parkeermogelijkheden.
Omdat BNP Parisbas Fortis deel uitmaakt van Batopin, vraagt het gemeentebestuur om het CASH-punt te verhuizen naar het huidige Fortis-gebouw. Die locatie heeft een eigen parking achter het gebouw, inclusief parkeerplaats voor mensen met een beperking.
Extra geldautomaten
Daarnaast blijft het gemeentebestuur er bij Batopin ook op aandringen om extra CASH-punten te voorzien in onze gemeente, vooral in onze deelgemeenten en wijken. Onder meer in Olmen, Hulsen en Wezel is nood aan extra geldautomaten groot.
Het gemeentebestuur blijft het dossier op de voet volgen en blijft in overleg met alle betrokken partijen om zo tot toegankelijke, veilige en klantvriendelijke oplossingen voor alle inwoners te komen.
