Je kan bij alle loketten (burgerzaken, economie, wonen, verkeer, milieu, sociale dienst, dienst pensioenen,... ) uitsluitend terecht op afspraak.
Hoe maak je een afspraak?
Voor het gemeentehuis
Dienst bevolking, burgerzaken, vreemdelingen
- Maak online een afspraak via www.balen.be/afspraak
- 014/74 40 40, je komt terecht bij de balie, zij verbinden je door met de juiste persoon.
Dienst omgeving
- Bouwdienst en ruimtelijke ordening: 014/74 40 80
- Wonen (woon- en energieloket, premies, sociale woningen,...): 014/74 40 83
- Milieu: 014/74 40 90
- Dienst openbare werken: 014/74 40 70
Andere diensten in het gemeentehuis (secretariaat, personeelsdienst, dienst financiën)
- 014/74 40 40, je komt terecht bij de balie, zij verbinden je door met de juiste persoon.
Voor het OCMW-huis
Sociale dienst, juridische dienst, dienst pensioenen, thuiszorg,...
- 014/74 44 44, je komt terecht bij de balie, zij verbinden je door met de juiste persoon.
- of rechtstreeks bij je maatschappelijk werker
VC De Kruierie - Bib
VC De Kruierie en de Bib zijn geopend zonder afspraak. Je kan hier terecht tijdens de normale openingsuren.
De dag van je afspraak
Gemeentehuis
Je meldt je aan bij de medewerkers aan de balie, zij helpen je graag verder
OCMW-huis
Meld je aan de balie, zij laten de medewerker weten dat je er bent.
Waarom werken op afspraak?
Het werken op afspraak heeft voor jou als klant heel wat voordelen:
- SNEL: Je zal niet of nauwelijks meer moeten wachten als je langskomt. Omdat we voortaan weten dat je langskomt, zal ook de behandelingstijd - dat is de tijd die je aan het loket doorbrengt - korter zijn. Sommige documenten of dossiers kunnen immers voorbereid worden.
- EFFICIËNT: Bij het maken van je afspraak krijg je informatie over documenten die je zeker moet meebrengen of andere noodzakelijke informatie, zo vermijd je dat je tweemaal moet langskomen.
- DUIDELIJK: Omdat alle loketten op afspraak werken is er niet langer verwarring mogelijk over waarvoor wel of niet een afspraak gemaakt moet worden.