Vragen over wonen en energie? Stel ze in gemeente- of OCMW-huis!

vrijdag 18 augustus 2023
Vragen over (ver)bouwpremies of -leningen, verhuurverplichtingen,...? Dan kan je op afspraak terecht bij het Woon- en energieloket in het gemeentehuis. Bij het Energiepunt in het OCMW-huis kan je elke dinsdag (9u-11u30, zonder afspraak) vragen stellen over energiecontract, sociaal tarief energie,...

Woon- en Energieloket

Bij het Woon- en Energieloket in het gemeentehuis kan je op afspraak terecht voor vragen over:

  • Premies waar je recht op hebt bij het (ver)bouwen of aanpassen van je woning
  • Indienen van Mijn VerbouwPremie of Mijn VerbouwLening
  • Verplichtingen om een woning te verhuren
  • Leegstand
  • Verwaarlozing
  • Ongeschikte en onbewoonbare woningen
  • ...

Een afspraak maak je via 014/74 40 83 of wonen@balen.be.

Zelf op zoek naar meer info?

Alle informatie rond wonen, energie en duurzaamheid staat vanaf nu gebundeld op één overzichtelijke website: www.duurzaamwonen.be

Energiepunt

Bij het Energiepunt in het OCMW-huis (het vroegere Energieloket) kan je elke dinsdag tussen 9u en 11u30 (zonder afspraak) terecht voor:

  • Nakijken huidig energiecontract: is het verbruik normaal, is het sociaal tarief toegepast,...?
  • Vergelijken energiecontracten via V-test
  • Inschrijven bij groepsaankoop energie
  • Ondersteunen overstap energiecontract (indien nodig)
  • Aanvragen sociaal tarief energie
  • Lokale Adviescommissie (bemiddelen tussen Fluvius en klant bij schulden of dreiging tot afsluitingen energie)
  • Aanvraag energiescan
  • ...

Meer info: 014/74 44 44, energie@ocmwbalen.be

Nieuwsoverzicht
Naar top