vrijdag 18 augustus 2023
Vragen over (ver)bouwpremies of -leningen, verhuurverplichtingen,...? Dan kan je op afspraak terecht bij het Woon- en energieloket in het gemeentehuis. Bij het Energiepunt in het OCMW-huis kan je elke dinsdag (9u-11u30, zonder afspraak) vragen stellen over energiecontract, sociaal tarief energie,...
Woon- en Energieloket
Bij het Woon- en Energieloket in het gemeentehuis kan je op afspraak terecht voor vragen over:
- Premies waar je recht op hebt bij het (ver)bouwen of aanpassen van je woning
- Indienen van Mijn VerbouwPremie of Mijn VerbouwLening
- Verplichtingen om een woning te verhuren
- Leegstand
- Verwaarlozing
- Ongeschikte en onbewoonbare woningen
- ...
Een afspraak maak je via 014/74 40 83 of wonen@balen.be.
Zelf op zoek naar meer info?
Alle informatie rond wonen, energie en duurzaamheid staat vanaf nu gebundeld op één overzichtelijke website: www.duurzaamwonen.be
Energiepunt
Bij het Energiepunt in het OCMW-huis (het vroegere Energieloket) kan je elke dinsdag tussen 9u en 11u30 (zonder afspraak) terecht voor:
- Nakijken huidig energiecontract: is het verbruik normaal, is het sociaal tarief toegepast,...?
- Vergelijken energiecontracten via V-test
- Inschrijven bij groepsaankoop energie
- Ondersteunen overstap energiecontract (indien nodig)
- Aanvragen sociaal tarief energie
- Lokale Adviescommissie (bemiddelen tussen Fluvius en klant bij schulden of dreiging tot afsluitingen energie)
- Aanvraag energiescan
- ...
Meer info: 014/74 44 44, energie@ocmwbalen.be