Sociaal tarief voor energie? Verander niet van energieleverancier

woensdag 24 augustus 2022

Heb jij recht op het sociaal tarief voor energie? Het sociaal tarief is in heel België bij alle energieleveranciers hetzelfde. Het heeft dus geen zin om zelf op zoek te gaan naar een nieuwe energieleverancier. Het sociaal tarief wordt in de meeste gevallen automatisch toegepast. Daarover worden de energieleveranciers (en eventueel noodleveranciers) om de 3 maanden geïnformeerd.

Laat je niet misleiden door huis-aan-huis of telefonische verkopers

Huis-aan-huis of telefonische verkopers van energiecontracten kunnen zelden goedkopere tarieven aanbieden dan je eigen energieleverancier. Bovendien weten zij niet dat je (al) recht hebt op sociaal tarief of niet. Laat je hier niet door misleiden.

Wil je toch een korting bekomen? Dan kan je beter eerst je huidige energieleverancier contacteren of kom eens langs op de sociale dienst om je contract te laten nakijken.

Heb je vragen over je energiecontract?

Kom dan gratis naar het Energieloket (elke dinsdag van 9u tot 11u30) of naar de ViA-mobiel – thema energie op donderdag 14 september (16u-19u aan Basisschool De Twinkeling. Of maak een afspraak met de sociale dienst van het OCMW-Balen.

Bekijk alle informatie over verhoogde tegemoetkoming op de website van de Federale overheid.

Nieuwsoverzicht

Contact

OCMW - Energieloket

Open vandaag: 9u - 11u30
adres
Veststraat 602490 Balen
tel.
014/82 98 48
e-mail
energie@ocmwbalen.be
Naar top