Nog een oude budgetmeter met oplaadkaart? Maak nu een afspraak voor gratis digitale meter.

dinsdag 21 december 2021
Ben je klant bij Fluvius en heb jij nog een oude budgetmeter voor elektriciteit en gas met bijhorende oplaadkaart? Maak dan snel een telefonische afspraak om gratis een digitale meter te laten plaatsen. Het oude systeem (met oplaadkaart) zal in de toekomst niet meer ondersteund worden.

Zowel de gas- als elektriciteitsmeter worden vervangen, ook al heb je als klant bijvoorbeeld maar voor één van de twee een betalingsachterstand. De prepaid-functie gaat enkel in voor de energie (elektriciteit en/of gas) waarvoor je een betaalachterstand hebt.

Wat zijn de voordelen van een digitale meter?

  • Je kunt online 24u op 24, 7 dagen op 7 je elektriciteit en/of aardgas kopen.
  • Je betaalt eerst voor de energie die je nodig hebt, dan pas kan je elektriciteit of gas gebruiken. Net zoals het opladen van je gsm-krediet.
  • Je ziet meteen hoeveel energie je nog kunt verbruiken.
  • Je weet exact hoeveel energie je verbruikt en hoeveel je dat kost

Hoe kan ik mijn meter opladen?

Je kan gemakkelijk online betalen voor je energie. Betalingen met jouw bankkaart, bij OCMW Balen en VC De Kruierie blijven uiteraard ook mogelijk.

Wat moet ik doen om mijn oude meter te laten vervangen?

Maak een afspraak via het telefoonnummer 015/68 77 00 van aannemer Unit-T. Deze firma vervangt de budgetmeters in opdracht van Fluvius in onze gemeente.

Wat moet ik doen om mijn meter te activeren?

Enige tijd na de plaatsing van de digitale budgetmeter krijg je toegang tot de website
www.mijndigitalebudgetmeter.be. Geef je gebruikersnaam en het wachtwoord in die je per post of per e-mail hebt ontvangen. 

Je kan deze info ook raadplegen door te bellen naar het gratis nummer 0800/95 608. Hou je referentienummer bij de hand. Dit zijn de laatste 13 cijfers van het EAN-nummer op de sticker op je digitale budgetmeter.

Hou dit nummer goed bij, want je hebt deze voortaan ook nodig om je budget op te laden in OCMW Balen en VC De Kruierie.

Tot deze activatie blijft je oude meter nog op dezelfde manier werken.


Heb je nog vragen? 

Heb je vragen of hulp nodig bij de activatie van je account? Neem dan contact op met Ilse Hoelbeeck (014/40 18 76 of ilse.hoelbeek@ocmwbalen.be

Wil je:

  • je saldo raadplegen?
  • info over je laatste betaling?
  • raadplegen van eventueel opgebouwde schuld?

Contacteer dan de Digitale budgetmeterlijn via het nummer 0800/95 608 (gratis).

Nieuwsoverzicht
Budgetmeter (digitaal)

Contact

Sociale dienst (OCMW)

Vandaag gesloten
adres
Veststraat 602490 Balen
tel.
014/82 98 48
e-mail
info@ocmwbalen.be
Naar top